کاربرد قیچی های باغبانی
ابزارآلات باغبانی

کاربرد قیچی های باغبانی

حفظ و نگهداری از باغات نیازمند ابزارآلات کارآمد است. ابزار مفید و کاربردی راندمان و کیفیت کار را تا حد زیادی افزایش می دهد. کاربرد قیچی های باغبانی بسیار متنوع است. قیچی باغبانی برای هر باغ و هر باغبانی یک نیاز ضروری است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله انواع و کاربرد قیچی های باغبانی را به شما توضیح دهیم.

این امر به شما در یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه کمک می کند. با انتخاب یک قیچی باغبانی خوب بسیاری از کارها از قبیل هرس شاخه ها، زدودن شاخه های خشک، آرایش و شکل دهی گیاهان و … را می توانید انجام دهید. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را در خصوص قیچی باغبانی، انواع و کاربردهای آن به شما توضیح خواهیم داد.

چگونه با توجه به کاربرد قیچی های باغبانی یک قیچی باغبانی خوب را انتخاب کنیم؟

در مراجعات میدانی به بازارهای واقعی یا مراجعه آنلاین به ویترین های متنوع وب سایت ها، با حجم وسیعی از اطلاعات رو به رو خواهید شد. طیف وسیعی از ابزارآلات کشاورزی و باغبانی را در دسته بندی های متنوع مشاهده خواهید کرد. ابتدا ممکن است انتخاب یک امر ساده به نظر برسد اما در واقع چالش اصلی شما از همین جا شروع می شود!

حجم وسیعی از اطلاعات، انواع آگهی های خرید و فروش، طیف وسیعی از تجهیزات و ابزارهای اصل و فیک، انواع لیست قیمت های متفاوت ارزان و گاهی گرانترین قیمت ها شما را گیج و سردرگم کرده و قدرت انتخاب را از شما سلب می کند. شما با مطالعه این مقاله و مراجعه به محصولات سایت داس کالا می‌توانید بهترین قیمت قیچی باغبانی خوب به صورت تک و عمده را استعلام بگیرید.

انواع قیچی باغبانی

در بازارانواع متنوعی از قیچی های دستی، برقی و شارژی با دسته بلند و کوتاه موجود است. برندهای معتبر قیچی باغبانی لایت light، بهکو Behco، برگر Berger، فیسکارس Fiskars، آلتونا Altuna، رونیکس Ronix، آرسArs ، واستر Vaster، بوتیک boutique، اینکو، هتسو و بسیاری از برندهای متفرقه و ناشناخته که می توانید با کمی تحقیق بهترین مورد را برای کارتان انتخاب کنید.

برندهای معتبر قیچی باغبانی

قیچی های آلمانی، اصل ژاپن، چینی، ایرانی، تایوانی، آمریکایی توسط وارد کننده گان ابزارآلات کشاورزی و ارد می شوند. برندهای متفرقه چینی نیز به وفور در بازار عرضه شده که می توان گفت با برندهای خوب در بازار رقابت می کنند.

در عصر اطلاعات و مواجه شدن با بارش اطلاعات، تنها و بهترین سلاح ما می تواند طیف وسیع آگاهی ما در مورد کالای مورد نیازمان باشد. داشتن آگاهی ما را برای یک انتخاب خوب توانمند می کند. برای اینکه از بین این تنوع بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید با کارشناسان تیم Daskala در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

می توانید با مراجعه به مرکز فروش عمده قیچی باغبانی داس کالا در تهران به صورت حضوری یا آنلاین از یک خرید مطمئن برخوردار شوید. در ادامه ی مقاله انواع و کاربردهای قیچی های باغبانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربرد قیچی های باغبانی

در ادامه این مقاله شما را با انواع قیچی‌های باغبانی از لحاظ کاربرد بیشتر آشنا می‌کنیم.

آشنایی با کاربرد قیچی های باغبانی

قیچی چمن زن

این قیچی ظاهری شبیه به سایر قیچی ها دارد. از این نوع قیچی برای کوتاه کردن چمن ها و گیاهان علف مانند با قطر متوسط به پایین استفاده می شود. این قیچی برای کوتاه کردن چمن ها در مَحدوده کم و باغچه ها نیزمورد استفاده قرار می گیرد. بدیهی است برای حجم بالای کار چمن زنی نیاز به دستگاه علف زن یا چمن زن دارید.

تیغه های قیچی چمن زنی ممکن است به شکل عمودی یا افقی باشد. تیغه های عمود برای آرایش لبه ی چمن کاربرد دارد  و تیغه ی  افقی مناسب اصلاح کامل و قیچی کردن علف از قسمت انتهایی و به اصطلاح کف می باشد. بعضی قیچی های چمن زنی دارای دسته هایی بلند هستند. با این نوع قیچی ها کار به شکل ایستاده نیز امکان پذیر باشد.

قیچی جِغجغه ای

این قیچی به دلیل ساختار فیزیکی و ارگونومیک، کارکردی راحت دارد. در دسته های این قیچی چرخِ جغجغه قرار گرفته است. چرخِ جغجغه باعث می شود قیچی به حداقل فشار و نیروی یدی نیاز داشته باشد. همین امر خستگی کاربر را تا حد زیادی کاسته و موجب راحتی کاربر می گردد. از این قیچی می توانید برای شاخه های نسبتا” ضخیم تا قطر دو سانتی متر استفاده کنید.

کاربرد قیچی های باغبانی قیچی سَرشاخه زن

این قیچی همانگونه که از نامش پیداست برای هرس و اصلاح سَرشاخه های درختان مناسب می باشد. دسته ی این قیچی به یک میله اتصال بلند وصل شده است. بلندی دسته ی این قیچی موجب سهولت دسترسی به نوکِ شاخه ها می شود. لازم به ذکر است از قیچی های دسته بلند حتما” باید به صورت دو دستی استفاده نمود.

قیچی هرس          

این قیچی دارای دسته های بلندی است. طول دسته های این قیچی بین 30 سانتی متر تا 100 سانتی متر می باشد. به همین علت می توان گفت قدرت آن بیشتر شده و نیروی بیشتری را به تیغه ها وارد می کند. تیغه های این قیچی بزرگ تر و قوی تر از قیچی های معمولی هستند. این قیچی توان برش شاخه های ضخیم تا قطر 5 سانتی متر را نیز دارا می باشد.

بعضی مدل های این قیچی دارای دسته های تلسکوپی با قابلیت تنظیم هستند. به همین دلیل به تناسب ارتفاع مد نظر می توانید طول قیچی را تنظیم کنید. برای استفاده از قیچی هرس باید حتما” از هردو دست کمک گرفته شود. برخی از مدل های قیچی هرس دارای سیستم چرخِ جغجغه هستند که اتلاف انرژی و خستگی ناشی از کار را برای کاربر به حداقل می رساند.

قیچی شمشاد زنی

این قیچی هم در رده قیچی های دسته بلند قرار می گیرد. شمشاد زن قابلیتِ برش چندین شاخه و ساقه را به طور همزمان دارد. از این قیچی برای اصلاح بوته ها، پَرچین باغات، شاخه های نازک و شکل دهی به بوته های حجیم و پرتراکم مانند شمشاد استفاده می شود.

قیچی میوه چین

از این قیچی برای چیدن و جدا کردن میوهای نرم مانند انواع انگور، هلو، آلو، شَلیل، کیوی، انبه و مانند آن که ساختاری نرم و آسیب پذیر  دارند، استفاده می شود. با استفاده از این قیچی بافت و گوشت میوه ها مصون می ماند و میوه را می توان کاملاً سالم از درخت جدا کرد.

جهت اطلاع قیچی میوه چین در دو نوع سَرصاف و سَرکج در بازار موجود است. همچنین در دونوع دسته بلند و دسته کوتاه می توان متناسب با نوع نیاز این قیچی را تهیه کرد. نوع دسته بلند آن به دو صورت دسته ساده و تلسکوپی می باشد.

قیچی پیوند

ابزاری است که جهت پیوند زنی طراحی و ساخته شده است. در واقع قیچی پیوند عملیات برش گیاه را با حداقل آسیب به گیاه، برای پیوند زنی به انجام می رساند.

کاربرد قیچی های باغبانی و چگونگی نگهداری از آن

قیچی باغبانی دارای تیغه های مقاوم  در برابر خورندگی و زنگ زده گی است. با این حال بهتر است پس از هربار استفاده تیغه ها را کاملا” تمیز و خشک کرده و قیچی را در محیطی خشک نگهداری کنید.

کاربرد قیچی های باغبانی و چگونگی نگهداری از آن

بیشتر قیچی های باغبانی دارای قفل هستند. پس از استفاده قیچی را قفل کرده و در مکانی دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

از قیچی باغبانی ضعیف برای برش شاخه های خُشک با قطر بالا استفاده نکنید. بهتر است برای هر کاری قیچی متناسب با  همان کار را خریداری نمایید.

به تیغه های قیچی ضربه وارد نکنید. از تیغه قیچی به خوبی محافظت کنید. برخورد آن با اشیاء سخت مانند سنگ موجب کندی و عدم کارایی آن می شود.

بهتر است در بازه زمانی خاصی لولا و پیچ های دسته قیچی را روغن بزنید.

پس از برش گیاهانی که چسبنده و دارای صَمغ هستند، تیغه های قیچی را به دقت پاک کنید تا تیغه ها به هم نچسبند.

به خاطر داشته باشید قیچی باغبانی تنها برای برش ساقه های زنده و تر ساخته شده است. هرگونه استفاده غیر و نگهداری غیر اصولی ابزار را نا کارآمد و معیوب می کند.

امیدواریم بتوانید با خواندن این مقاله بهترین انتخاب را از میان قیچی های باغبانی موجود در بازار داشته باشید. با داس کالا که مرکز فروش عمده قیچی باغبانی در تهران است، یک خرید مطمئن و ایده آل را تجربه کنید.

تصویر نویسنده
dasadmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *